راهنمای ایجاد کمپین لینک سازی

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

فهرست مطلب

راهنمای ایجاد کمپین لینک سازی

کمپین لینک سازی چیست؟

کمپین لینک سازی فرآیند تلاشِ فعال برای افزایش لینک‌ها به سمت سایت شماست که معمولاً با نوعی هدف اصلی همراه است. در این فرآیند از دارایی‌های متعلق به سایت به منظور دستیابی به آن لینک‌ها استفاده می‌شود؛ یک دارایی می تواند از مطالب و اخبار گرفته تا محصولات و خدمات باشد.

ساختار یک کمپین لینک سازی

مولفه‌های مختلفی در یک کمپین لینک سازی وجود دارد. برخی از آنها برای موفقیت حیاتی هستند و برخی دیگر مفید خواهند بود اما لزوماً ضروری نیستند. بیشتر به ترکیبی از دارایی‌ها و منابع موجود شما بستگی دارد.

ساختار یک کمپین لینک سازی

تعیین هدف لینک سازی

لینک سازی نوعی بازاریابی آنلاین است و مانند هر شکل دیگری از بازاریابی باید آن را با برنامه ریزی و هدف شروع کرد. دانستن اهداف کمپین خود در همان ابتدای کار به شما اطمینان می دهد که یک استراتژی ایجاد می‌کنید که بهترین شانس موفقیت را به شما می دهد. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که اهداف کمپین بک لینک شما با اهداف کلی کسب و کار شما تطابق دارد.

اهداف کمپین لینک سازی

در اینجا، ما با یک مسئله جزئی روبرو می شویم. قبلاً یاد گرفتیم که لینک‌ها بخش مهمی از الگوریتم‌های رتبه بندی موتور جستجو هستند. بنابراین، آیا هدف قرار دادن لینک‌های بیشتر به رتبه بندی کمک نمی‌کند؟ کمک به رتبه بندی باعث می شود مشتری بیشتری بیاورید ، درست است؟ همه اینها درست است، اما مشکل این است که گاهی اوقات ممکن است طول بکشد تا لینک‌هایی که ساخته‌اید تأثیر کلی مثبتی بر رتبه بندی داشته باشند. به سادگی ساخت پیوندهای یک روزه نیست و در روز دیگر بهبودهایی را می بینید. این امر به ویژه در مواردی که در آن رقابت بالاست صدق می کند.

این مسئله برای سئوکاران مشکلی ایجاد می کند زیرا نشان دادن موفقیت یک کمپین لینک سازی حتی اگر به اهداف خاصی برسد بسیار دشوار است.

به همین دلیل، نه تنها تعیین اهداف واقع بینانه، بلکه اطمینان از هوشمند بودن اهدافی که تعیین می کنید بسیار مهم است. اهداف باید به اهداف سازمانی واقعی پیوند خورده و در نهایت تأثیر مثبتی بر خط اصلی کسب و کار شما داشته باشند. برای مثال، ممکن است بخواهید ترافیک جستجوی ارگانیک را افزایش دهید تا فروش بیشتری داشته باشید. در همان زمان، شما باید به اطرافیان خود بیاموزید که سئو و ایجاد لینک یک شبه موفقیت آمیز نیست و نتایج آنی نیستند. مانند هر بازاریابی خوب، تمرکز باید بر روی سود طولانی مدت باشد، نه برد سریع یک شبه.

اهداف لینک بیلدینگ

سرمایه‌های خود را بشناسید

در قلب هر کمپین لینک سازی دارایی ای قرار دارد که شما برای جذب و کسب لینک از آن استفاده خواهید کرد. و همچنین باعث می شود مخاطبین به آنچه شما ارائه می دهید اهمیت دهند و آنها را ترغیب می‌کند تا به شما لینک دهند. دارایی‌ها در کسب و کارها متفاوت خواهند بود و شما باید مشخص کنید که سایت شما دارای چه دارایی هایی است که مورد توجه دیگران باشد و بتواند در ایجاد لینک استفاده شود.

نمونه هایی از دارایی ها

محتوا

داده ها

محصولات

خدمات

کارکنان

یکی دیگر از دارایی هایی که سئوکاران کلاه سیاه همچنان از آن استفاده می کنند پول است. بدیهی است که همه دارایی ها احتمالاً به نوعی سرمایه گذاری نیاز دارند، اما این دسته سئوکاران از طریق لینک به عنوان معامله نقدی خالص عمل می کنند. خرید لینک‌ها کاملاً خلاف دستورالعمل های  گوگل است و اگر سایتی درگیر این عمل شود، می‌تواند مجازات سنگینی در انتظارش باشد. خرید لینک خطرناک است و معمولاً خطرات آن بیشتر از ضرر احتمالی آن است، بنابراین ما اکیداً توصیه می کنیم که این روش را نادیده بگیرید.

همچنین باید مطمئن شوید که دارایی‌هایی که ایجاد می کنید مربوط به مخاطبانی است که می خواهید جذب کنید.

چه نوع لینک‌هایی نیاز است

هنگام تعریف استراتژی برای کمپین لینک سازی خود، باید درباره انواع لینک‌هایی که باید دریافت کنید، فکر کنید. انواع مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفت:

لینک‌ها به صفحه اصلی سایت

لینک به صفحات داخلی سایت (مانند صفحات محصول یا دسته(

لینک‌های حاوی نام تجاری / شرکت شما

لینک‌هایی حاوی کلمات کلیدی مورد نظر شما

شناسایی انواع پیوندهای مورد نیاز شما با تجزیه و تحلیل دقیق لینک وب سایت فعلی شما و همچنین بررسی نحوه رتبه بندی سایت برای برخی از کلمات کلیدی در مقایسه با رقبای خود آغاز می‌شود. می‌توانید از Open Site Explorer  استفاده کنید تا این نوع تحلیل را انجام دهید و ببینید در حال حاضر نمایه لینک شما چگونه است.

تجزیه و تحلیل فرصت‌های پیشرفت را به شما نشان می دهد. به عنوان مثال، ممکن است مشاهده کنید که در یکی از کلمات کلیدی اصلی خود رتبه بندی نمی‌شوید. پس از انجام تجزیه و تحلیل لینک، متوجه می‌شوید که هیچ لینکی به سایت خود حاوی این کلمه کلیدی ندارید، یا متوجه می‌شوید که مرتبط ترین صفحه داخلی سایت هیچ لینکی به آن داده نشده. اگر چنین چیزی را پیدا کنید، یک مشکل ملموس دارید که میتوانید برای حل آن اقدام کنید. در این حالت، می‌توانیم استراتژی را اینگونه پیاده سازی کنیم که شامل ایجاد لینک‌هایی به صفحاتی باشد که در حال حاضر هیچ لینکی ندارند و در کلمات کلیدی مورد نظر ایندکس نمی‌شوند.

شناسایی اهداف کمپین لینک سازی

اولین چیزی که باید در نظر گرفته شود این است که با چه افرادی باید تماس بگیرید، چرا که قرار است مطمئن شوید که با افرادی که احتمالاً علاقه مند به محتوای شما هستند تماس می گیرید. این طبیعی است که اگر به طور تصادفی با مخاطبان تماس بگیرید، میزان پاسخ بسیار پایین‌تر خواهد بود و جتی ممکن است که باعث تبلیغات منفی در مورد سایت و برند شما شود.

در حالت ایده آل، قبل از شروع یک کمپین لینک سازی، باید تصور تقریبی از اینکه چه مخاطبانی به آن اهمیت می‌دهند، داشته باشید. اگر محتوایی ایجاد کنید که می خواهید به آن لینک دهید، مانند اینفوگرافیک، باید در همان ابتدای کار از خود بپرسید چه کسی به این موضوع اهمیت می‌دهد. از همه مهمتر، چه کسی به اندازه کافی برای لینک دادن به آن اهمیت می‌دهد؟

این قسمت آخر بسیار مهم است. اگرچه ممکن است به راحتی جلب توجه افراد به محتوای شما آسان باشد، اما ترغیب کردن آنها به لینک دادن به محتوای شما امری بسیار دشوار است. لینک دادن به به یک مطلب کاری است که به تلاش و زمان زیادی نیاز دارد. بنابراین باید کسی را پیدا کنید که محتوای شما آنقدر برای او اهمیت داشته باشد که لینک آن را در سایت خود قرار دهد. تعداد بیشتری از افراد دارای یک حساب توییتر یا فیسبوک هستند تا یک وب سایت یا وبلاگ، به اشتراک گذاری آنها را آسان تر می کند.

چگونه مخاطبین را برای لینک سازی ترغیب کنیم؟

شما باید سوژه‌ایی پیدا کنید که باعث جلب توجه مخاطبین شود. باید از همان ابتدا آن را در محتوای خود استفاده کنی. اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است متوجه شوید که هیچ کس به نکته محتوای شما اهمیت نمی دهد، در نتیجه شما زمان زیادی را برای ساخت محتوایی اختصاص داده‌اید که هیچ کس به آن لینک نمی‌دهد

مراحل لینک سازی

برخی از سوژه‌هایی که می توانید در مورد آنها فکر کنید:

اخبار

مطالب خنده دار

مطالب بحث برانگیز

داده‌های تصویری

مسابقه

انتشار محتوای Ego-Bait (روش تولید محتوایی است که در آن محتوایی مفصل و پر جزئیات تنها با هدف دریافت لینک تولید و منتشر می شود)

انتشار محتوای طولانی و مرجع

سوژه‌های زیادی وجود دارد، اما موارد بالا می‌تواند به شما کمک کند برای بدست آوردن لینک‌های طبیعی، مطلب خاصی تولید کنید.

یک تمرین ساده که می‌توانید در اینجا انجام دهید این است که به فید فیس بوک یا اینستاگرام خود بروید و ببینید افراد چه لینک‌هایی را به اشتراک می گذارند، توجه داشته باشید که هر لینک چه ویژگی هایی دارد و سعی کنید الگوهایی را پیدا کنید.  این احتمال وجود دارد که لینک‌های به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام ماهیت طنزداشته باشد، چرا که بسیاری از افراد از این بستر برای سرگرمی استفاده می‌کنند و ممکن است موارد جدی‌تر را به جز اخبار بزرگ یا موضوعات بحث برانگیز در آنجا به اشتراک نگذارند. حالا بروید و به توییتر خود نگاهی بیندازید، یادداشت کنید کدام نوع لینک در آنجا به اشتراک گذاشته می شود و از خودتان بپرسید چرا ممکن است که محتوای آموزنده و طولانی مدت در توییتر نسبت به فیس بوک بیشتر به اشتراک گذاشته شود.

اهداف لینک بیلدینگ

شناسایی مخاطبان هدف برای لینک‌ها

وقتی ایده خود را ترسیم کردید، خیلی سخت است که بفهمید چه کسی در بین مخاطبان هدف شما قرار می‌گیرد. به طور کلی، شما فقط باید روی موضوعات مرتبط با محتوای خود را تمرکز کنید.

به عنوان مثال تصور کنید در حال تهیه یک قطعه از مطالب تحت عنوان “راهنمای قطعی پخت کیک های عالی” هستید. شما این محتوا را تولید می‌کنید زیرا یک نانوایی محلی دارید که کیک و همچنین بسیاری از چیزهای دوست داشتنی دیگر می‌فروشد

چه کسی به این راهنما علاقه مند است؟

وبلاگ نویسان مواد غذایی: انتخاب آشکار!

وبلاگ نویسان والدین: ممکن است آنها بخواهند به کودکانشان نحوه تهیه کیک را بیاموزند و راهنمای شما نحوه انجام این کار را به آنها نشان می‌دهد

وب سایت های دستور العمل: محتوای شما شامل بسیاری از دستور العمل های عالی برای انواع مختلف کیک های کوچک است

وب سایت های برگزار کننده مراسمات:هیچ جشنی بدون شیرینی کامل نمی‌شود J

فقط با یک یا دو دقیقه فکر کردن، ما به راحتی چهار نوع سایت را پیدا کرده‌ایم که ممکن است به راهنمای تهیه کیک کوچک ما علاقه مند باشند. حالامی‌توانیم تحقیق در مورد اینها را با جزئیات بیشتری شروع کنیم تا به ایده بهتری برسیم که آیا شانس زیادی برای گرفتن لینک از آنها داریم یا نه.

همچنین بخوانید چطور احتمال دریافت بک لینک را افزایش دهیم

تکنیک‌هایی برای یافتن اهداف لینک

در این بخش چند روش ساده را بیان می‌کنم که می‌توانید با استفاده از آنها ایده خود را در مورد “وبلاگ نویسان غذا” به لیست کاملی از سایت‌هایی تبدیل کنید که می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

لیست وبلاگ نویسان را پیدا کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها جستجو در گوگل است

لیست وبلاگ نویسان

این جستجوی ساده تعداد زیادی لیست برای تحقیق در اختیار ما قرار داد. مزیت بزرگ استفاده از این تکنیک این است که اشخاص دیگری قبلاً با تنظیم این لیست‌ها این کار زمان‌بر را برای انجام داده‌اند.

هنگامی که لیست مورد نظر را پیدا کردید، می‌توانید با استفاده از ابزاری مانند Scraper که یک افزونه گوگل کروم است، به سرعت همه URL های صفحه را بگیرید. همه آنها را کپی کنید و بعد می‌توانید همه آنها را مرور کنید، در مورد مرتبط بودن آنها با مطالب خود مطلع شوید و در این صورت، اطلاعات تماس آنها را پیدا کنید.

تهیه لیست وبلاگ نویسان برای لینک سازی

راهنمای پیدا کردن اکانت‌های توییتر مرتبط

Followerwonk  ابزاری خارق العاده است که این امکان را برای شما فراهم می کند تا انواع کارهای جالب را با حساب توییتر خود انجام دهید، اما ویژگی می‌خواهیم معرفی کنیم به شما امکان جستجو در قسمت بیوگرافی توییتر را می دهد. ما قصد داریم آن را برای “cupcake blogger” جستجو کنیم تا ببینیم آیا می توانیم کسی را در توییتر پیدا کنیم که در بیوگرافی خود از “cupcake blogger” استفاده کرده است.

ابزار Followerwonk

شما می توانید گزینه های بیشتری مانند تعداد دنبال کنندگان و مکان را انتخاب کنید، اما در حال حاضر ما می خواهیم جستجو را کاملاً گسترده نگه داریم. این جستجو منجر به پیدا شدن ۱۲ نفر در توییتر شد:

بیوگرافی در توییتر

سپس می توانید این نتایج را در صفحه گسترده بارگیری کنید که مرتب سازی آنها را آسان تر می‌کند. همچنین به ما خواهد گفت که آیا آنها وب سایتی دارند یا خیر.

لینک سازی به کمک توییتر

به نظر می رسد که از این ۱۲ نتیجه، ۸ اکانت دارای وب سایت هستند.

لینک بیلدینگ به کمک توییتر

برای کار چند دقیقه ای نتیجه بدی نیست! این موارد نیز با محتوای ما فوق العاده مرتبط هستند ، بنابراین ما می دانیم که فرصت خوبی برای دریافت پیوند یا حداقل دریافت بازخورد خوب از وبلاگ نویس داریم.

بررسی تکنیک‌های جستجوی پیشرفته

روشهای مختلفی برای جستجوی گوگل وجود دارد که بسیاری از آنها برای ما بعنوان کاربر مشخص نیست. ما عادت داریم که رشته‌های کلمات کلیدی را جستجو کنیم و همچنین ۹۹٪ از کاربران گوگل اینگونه جستجو می کنند. اما، مجموعه‌ای از ابزارهای جستجو در دسترس است که استفاده از آنها می‌تواند نتایج ما را بسیار متمرکز و دقیق‌تر کند.

با این روش می‌توانیم وب سایت هایی را که بکار کمپین لینک سازی ما نمی‌ایند را از لیست نتایج حذف کنیم و وقت خود را صرف جستجوی وب سایت هایی کنیم که بیشتر به کار ما مربوط می‌شوند. در ادامه چند مثال از انواع جستجو را مرور می‌کنیم:

تکنیک‌های جستجوی پیشرفته

به قسمت “inurl:resources” توجه کنید؟ این به گوگل می‌گوید فقط نتایج حاوی کلمه “resources” را در آدرس سایت نشان دهد. مثالی از نتیجه ای است که گوگل به ما می دهد:

http://cupcake-underground.blogspot.com/p/resources.html

این لینک هدف مناسبی برای کمپین لینک سازی است، چرا که راهنمای طرز تهیه کاپ کیک شما منبعی است که می تواند مورد توجه بازدیدکنندگان وبلاگ‌های آشپزی باشد. پس می‌شود با مدیر این وبلاگ تماس بگیرید و از او بخواهید تا لینک مطلب شما شما را در وبلاگش قرار دهد، به این صورت یک بک لینک برای سایت شما ایجاد شده است.

بیایید نگاهی به مثال دیگری بیندازیم:

روش‌های جستجوی پیشرفته

در اینجا دو جستجوی پیشرفته را با هم ترکیب کرده ایم. ابتدا از اصلاح کننده “intitle:resources” استفاده کردیم که به گوگل می‌گوید فقط نتایج حاوی کلمه “resources” را در عنوان صفحه نمایش بده. این روش کاربردی تر است چرا که ممکن است در مواقعی، این کلمه در URL استفاده نشود، بنابراین روش قبلی با inurl آنها را پیدا نمی کند.

همچنین از علامت های نقل قول (“) در اطراف کلمه کاپ کیک استفاده کردیم. این به گوگل می گوید فقط نتایج کاپ کیک را در صفحه نتایج نمایش دهد. در این مورد مفید است زیرا جستجوی food blogger احتمالاً کمی گسترده باشد و مجبوریم تعداد زیادی از وب سایت ها را جستجو کنیم که ممکن است اصلا به موضوع ما مربوط نباشند.

اکنون با ۳ روش کاربردی برای یافتن لینک‌های مرتبط آشنا شدید و در این مرحله، تقربا باید لیست بلندی از سایت‌های مرتبط داشته باشید. قبل از تماس با صاحبان سایت‌ها، باید به نکات دیگری توجه کرد.

اطلاعات و درک بیشتر در مورد نکات شخصیتی مخاطبان

اگر می خواهید نتیجه مناسبی از کمپین لینک سازی خود داشته باشد، باید کمی بیشتر وقت بگذارید تا سایت‌های رتبط را پیدا کنید.

شما می توانید این کار را با صرف وقت برای جمع آوری اطلاعات در مورد وبلاگ نویسان هدف خود انجام دهید، به وب سایت‌های آنها سر بزنید، مطالب آنها را بخوانید، سعی کنیدویژگی‌ها و احساسات آنها را درک کنید. نگاهی به شبکه‌های اجتماعی آنها مانند توییتر بیندازید تا ببینید چه لینک‌هایی اخیراً به اشتراک گذاشته‌اند.

به ویژه، به این نکته توجه کنید که آیا آنها محتوای دیگران را به اشتراک می گذارند یا نه یا اینکه فقط مطالب خود را تبلیغ می کنند. در اولین قدم، شما می خواهید شواهدی از اشتراک منابع خارجی آنها پیدا کنید، زیرا این همان چیزی است که از آنها می خواهید انجام دهند.

هنگام مرور هر سایت، در مورد آنچه آنها به اشتراک گذاشته اند و آنچه مورد علاقه آنها است یادداشت کنید. این بسیار مهم است زیرا بعداً وقتی با آنها تماس گرفتید به این اطلاعات احتیاج خواهید داشت. بدون این اطلاعات، شما فقط یک ایمیل عمومی یا اسپم گونه برای آنها ارسال می کنید که به هیچ وجه برای آنها شخصی سازی نشده.

یک ترفند کوچک خوب که می توانید در اینجا استفاده کنید قرار دادن URL وبلاگ در ابزاری مانند TagCrowd است که محتوای صفحه را تجزیه و تحلیل می کند و به شما نشان می دهد کدام کلمات بیشتر ذکر می شوند.

یافتن اطلاعات تماس

زمانی که وبلاگ مرتبط (وبلاگی که مخاطبانش جامعه هدف فعالیت شما هستند) را پیدا کردید باید جزئیات تماس را پیدا کنید. این معمولاً بسیار ساده است، اما در اینجا چند نکته را مرور می‌کنیم که ممکن است روند کار را کمی سرعت بخشد.

ابتدا سربرگ(header) و پاورقی(footer) را بررسی کنید

در بیشتر مواقع، شما می توانید یک لینک به یک صفحه تماس را در سربرگ یا پاورقی یک سایت پیدا کنید، بنابراین ابتدا این مناطق را بررسی کنید. اگر صفحه تماس را پیدا نکردید، می‌توانید به صفحه “درباره ما” که اغلب جزئیات تماس را ذکر می کند ، نگاهی بی‌اندازید.

نصب افزونه ToutApp  برای گوگل کروم

ToutApp یک پلاگین کم حجم برای گوگل کروم است که به طور فعال آدرس های ایمیل یک صفحه را برای شما پیدا می‌کند. وقتی یکی را پیدا کرد، در نوار ابزار کروم شما برجسته می شود و می‌توانید روی آن کلیک کنید تا آدرس ایمیل را نمایش دهد.

اولویت بندی اهداف پیوند

تا اینجای کار احتمالا لیست بلندی از آدرس سایت‌های مرتبط با فعالیت کسب و کار خود بدست آوردید. حالا باید آنها را اولویت بندی و دسته بندی کنید تا بتوانید پیام خود را با بیشترین کارایی برای آنها تنظیم و شخصی سازی کنید.

چند روش برای اولویت بندی لینک‌های هدف برای برقراری ارتباط وجود دارد:

بر اساس معیارهای دامنه: به عنوان مثال:PageRank ، Domain Authority

بر اساس وبلاگ نویس: شامل تعداد فالوئرهای توئیتر و تعداد بازدیدکنندگان سایت می باشد.

بر اساس امکان لینک گیری، به عنوان مثال، یک وبلاگ نویس متخصص کاپ کیک در مقابل یک وبلاگ نویس آشپزی

بگذارید به جزئیات بیشتری اشاره کنیم:

معیارهای دامنه  (Domain metrics)

در فصل ۵ این راهنما به طور مفصل درباره معیارهای دامنه صحبت خواهیم کرد. در حال حاضر، تنها چیزی که شما باید بدانید این است که  این معیارها همانگونه که می توانند ارزش لینک ها را اندازه گیری کنند، قادر به ارزش گذاری لینک های هدف نیز هستند.

هنگام الویت بندی دو معیار اصلی برای  دامنه وجود دارد که باید هنگام فیلتر کردن و مرتب سازی لینک‌های هدف خود استفاده کنید:  رتبه سایت (pagerank) و اعتبار دامنه (domin authority). البته می توانید معیارهای دامنه را برای هر وب سایت بصورت جداگانه و تکی جمع آوری کنید، اما برای این کار زمان بسیار بیشتری را باید صرف کرد. ابزارهایی در دسترس است که به شما امکان می‌دهد داده ها را به صورت عمده جمع آوری کنید.

با استفاده از اکسل و افزونه SEO Tools for Excel می توانید PageRank را برای اهداف خود دریافت کنید.

همچنین می توانید اعتبار دامنه را با استفاده از MozBar یا پلاگین Links API توسط SEOgadget عرضه شده اعتبار دامنه های فهرست شدۀ خود را در یک فایل Excel دریافت کنید.

هنگامی که این معیارها را دریافت کردید، می‌توانید  تنها با یک کلیک نتایج را بر اساس هر کدام از این دو معیار یا بر اساس بالا یا پائین بودن ارقام دامنه ها ترتیب بندی کنید. و در صورت انتخاب، می توانید لینک‌های هدف را که دارای معیارهای دامنه کافی نیستند، حذف کنید. این امر به ویژه اگر مجموعه بسیار گسترده ای از وب سایت ها را داشته باشید و وقت کافی برای تماس با همه آنها را ندارید، به شما کمک می‌کند. من تمایل دارم که ابتدا بر اساس PageRank مرتب سازی و از شر هر چیزی که زیر نمره ۱. باشد خلاص شوم.

سپس بر اساس Domain Authority مرتب می شوم و اگر لیست بسیار بزرگی داشته باشم به طور کلی از هر چیزی که در زیر DA30 یا DA35 باشد را حذف می‌کنم. با این حال، این یک روش دقیق نیست، چرا که ممکن است در فهرست شما وب سایت نو پایی وجود داشته باشد که محتوای خوب و مرتبطی هم دارد اما به علت آنکه رتبه و اعتبار دامنۀ بالایی ندارد از فهرست حذف شود. با این حال ، اگر لیست بزرگی از لینک‌های هدف بالقوه دارید، در مرجله الویت بندی ترحم نکنید تا بتوانید از وب سایت های باقیمانده برای کار با کیفیت خوب استفاده کنید.

محبوبیت مدیر سایت

یک قسمت مهم در جذب هر چه بیشتر بازدیدکنندگان از محتوای شما، به اشتراک گذاشتن افراد با نفوذ است. گرفتن فقط یک شخص با نفوذ برای به اشتراک گذاشتن محتوای شما می تواند تاثیر زیادی بگذارد، زیرا بسیاری از دنبال کنندگان آنها نیز آن را به اشتراک می گذارند. بنابراین اگر اعتبار دامنۀ یک وبلاگ نویس به اندازۀ کافی قدرتمند نیست، فوراً او را از فهرست خود خارج نکنید، بلکه بهتر است با جستجو در شبکه های اجتماعی میزان محبوبیت وی را بررسی کنید.

و همچنین می‌توانید به سادگی به پروفایل‌های اجتماعی آنها بروید تا بفهمید که آنها چه تعداد دنبال کننده دارند.در بالا به ابزار Followerwonk  برای جستجو اشاره کردیم، همچنین این ابزار معیارهایی در مورد هر فرد به شما می دهد، از جمله اینکه چند نفر آنها را دنبال می کنند و امتیاز محبوبیت آنها چقدر است. اگر از Followerwonk فایلی با فرمت CSV دانلود کنید ستونی را خواهید دید که نشان دهندۀ محبوبیت و امتیاز کاربران است:

تاثیر محبوبیت مدیر سایت در لینک سازی

کافی است بر اساس این ستون مرتب شوید تا ببینید کدام یک از افراد در توییتر بیشترین تأثیر را دارند. اینها افرادی هستند که احتمالاً می خواهید ابتدا آنها را هدف قرار دهید زیرا آنها توانایی به اشتراک گذاری محتوای شما را با تعداد زیادی از دنبال کنندگان دارند.

احتمال لینک سازی

این مرحله از کمپین لینک سازی جایی است که تحقیقات دستی شما دوباره وارد بازی می‌شود. همزمان با مرور لینک های هدف خود باید احتمال لینک گرفتن از آنها را نیز ارزیابی کنید. برای این کار ابزاری وجود ندارد که بتواند این کار را برای شما انجام دهد و شما باید روش خود را برای تعریف آن ارائه دهید. یکی از راه های ساده این است که به صورت دستی به این لینک ها از اعداد ۱ تا ۵ امتیاز دهید. عدد ۱ را برای لینک هایی که احتمال کمی برای لینک سازی دارند و عدد ۵ را برای لینک هایی که احتمال بالایی دارند در نظر بگیرید.

سوالاتی که باید در هنگام دادن به آنها از خود بپرسید عبارتند از:

آیا آنها قبلاً به محتوای خارج از سایت خود لینک داده‌اند؟

  • آیا محتوای وب سایت شان مرتبط با محتوای وب سایت من است؟ (وب سایت های مرتبط با “کاپ کیک” باید امتیاز بالاتری نسبت به وب سایت های آشپزی داشته باشند).

آیا وبلاگ آنها فعال است؛ یعنی آیا آنها در ماه گذشته وبلاگ نویسی کرده اند؟

پاسخ به این سوالات می تواند احتمال لینک سازی در این وب سایت ها را برای شما واضح تر کند.

وقتی همه این اطلاعات را جمع کردید، باید همه آنها را مرتب کنید تا لیستی از وبلاگ نویسان داشته باشید که:

احتمالاً به شما لینک می‌دهند

معیارهای دامنه آنها بالا باشد

در شبکه‌های اجتماعی دنباله کنندگان زیادی داشته باشند

اینها وب سایتهایی هستند که باید ابتدا با آنها و با پیامهای بسیار سفارشی و متناسب با آنها تماس بگیرید. نگاهی دوباره به وب سایت آنها بیندازید و سعی کنید سرنخ‌هایی را انتخاب کنید که می‌توانند شما را در مورد مواردی که در ایمیل شما قرار دارد راهنمایی کنند. این به شما کمک می کند تا پیام شما معتبر به نظر برسد و به عنوان ایمل اسم در نظر گرفته نشود.

این وب سایت ها همچنین قدرت seed دادن مطالب شما را دارند. این بدان معناست که وب سایت‌های دیگر نیز از محتوای شما آگاه می شوند، حتی ممکن است دیگر نیازی به تماس دستی با آنها نداشته باشید.

در این مرحله، شما باید یک لیست خوب از وب سایت‌های با کیفیت داشته باشید که احتمالاً به محتوای ایجاد شده شما یا کمپین لینک سازی در حال اجرای شما علاقه مند هستند. شما اطلاعات تماس آنها را دارید و مهمترین آنها را در اولویت قرار داده اید. اکنون زمان شروع تماس با آنها فرا رسیده است.

توسعه کمپین لینک سازی

توسعه کمپین لینک سازی

حالا باید شروع کنید به صحبت کردن در مورد مطالب یا کمپین عالی خود به آنها. شما باید از اهداف سطح بالا شروع کنید زیرا آنها در صورت پاسخ خوب نه تنها می توانند نتایج خوبی به شما بدهند ، بلکه بعداً وقتی با وب سایت های کوچکتر ارتباط برقرار می‌کنید، می‌توانید از آنها به عنوان نمایش بالا بودن اعتبارتان استفاده کنید. اگر وب سایت‌های کوچکتر ببینند که اینفلوئنسرها از یک محتوا خوششان آمده و آن را به اشتراک گذاشته است، وقتی با آنها تماس بگیرید احتمال موفقیت شما بیشتر خواهد بود.

شما در حال تماس با یک شخص واقعی هستید

پشت وب سایتی که با آن تماس می‌گیرید دستگاهی وجود ندارد که انتخاب یا عدم پاسخ به شما را انتخاب کند. بلکه یک فرد واقعی است که در واقع، اگر یک وبلاگ محبوب داشته باشد، احتمالاً ایمیل‌های تبلیغاتی زیادی دریافت می کند. آنها یک شخص واقعی هستند و شما باید به آنها بفهمانید که شما فقط یک برنامه ایمیل خودکار یا اسپمر نیستید. در مقالاتی دیگر در مورد چند روش خاص صحبت خواهیم کرد، اما در حال حاضر به یاد داشته باشید که با یک شخص واقعی تماس دارید. از خود بپرسید اگر در زندگی واقعی با این شخص آشنا شوید چگونه می‌توانید با او صحبت کنید.

همچنین، فکر نمی‌کنم یک وبلاگ نویس صبح با این فکر بیدار شود که “هوم، امروز باید به چه کسی لینک بدهم؟” آنها هرگز قصد ندارد به شما لینک بدهند. آنها کارهای دیگری دارند که احتمالاً از آنچه شما به آنها پیشنهاد می‌دهید اولویت بیشتری دارند. به همین دلیل، نباید تصور کنید که یک وبلاگ نویس به شما بدهکار است. این وظیفه شماست که به آنها بگویید چرا لیاقت وقت، توجه و کمک آنها را دارید.

اگر ایده تماس با یک شخص واقعی و گفتن مطالب خود به او کمی خارج از حوصله است، پس یک بررسی اجمالی انجام دهید و مطمئن شوید مطالب شما به همان اندازه که فکر می‌کنید ارزش اشتراک گذاری دارد. اگرچه اعتماد به نفس بیش از حد می تواند یک اشتباه باشد، شما باید در ایده خود احساس اعتماد به نفس کافی داشته باشید تا باور کنید که افراد واقعی واکنش خوبی به آن نشان می دهند. اگر در خیابان به سراغ شخصی بروید و آنچه را روی آن کار کرده اید به او نشان دهید، آیا او واکنش خوبی نشان می دهد؟ در غیر اینصورت، احتمالاً قبل از شروع فعالیت، کارهای بیشتری باید انجام دهید.

چگونه یک پیام ایمیل بسازیم

به یاد داشته باشید که بلاگرهایی که با آنها تماس می‌گیرید احتمالاً افراد پر مشغله‌ایی هستند،  پیام یا ایمیل شما باید هم دلایل اهمیت محتوای تان را به خوبی برایشان توضیح دهد و هم به اندازۀ کافی کوتاه باشد که حوصلۀ خواندن آن را داشته باشند تا بتوانند همه چیز را بخوانند و خسته نشوند یا پیام را حذف نکنند.

در اینجا نکاتی وجود دارد که باید برای ساخت پیام خود به خاطر بسپارید:

به آنها بگویید چرا باید به شما اهمیت دهند

به آنها بگویید دوست دارید چه اقدامی انجام دهند

نشان دهید که واقعی هستید و اسپمر نیستید

به آنها بگویید چرا باید به شما اهمیت دهند

اگر در این مرحله از کمپین لینک سازی خود هستید، نباید در نوشتن این قسمت تعلل کنید. اگر روی بخشی از مطالب کار کرده باشید ، باید در ابتدای ایجاد آن پاسخ این سوال را تعیین می کردید: “چرا این مطلب باید برای کسی مهم باشد که به آن لینک بدهد؟ برای پاسخ به این سوال قلاب‌هایمان را دوباره مرور می‌کنیم:

اخبار

مطالب خنده دار

مطالب بحث برانگیز

داده‌های تصویری

مسابقه

انتشار محتوای Ego-Bait

محتوای طولانی و مرجع

آیا محتوای شما در هر یک از این موارد قرار می گیرد؟ در غیر این صورت، آیا ویژگی منحصری به فردی در محتوای شما وجود دارد تا مخاطبان را جذب کنئ؟

وبلاگ نویسانی که با آنها تماس می‌گیرید احتمالاً در زمینه کاری شما فعال هستند و اطلاعات زیادی درباره موضوع محتوای شما خواهند داشت، بنابراین نگاهی به پست‌های اخیر وبلاگ آنها بیندازید و در صورت امکان دلیلی برای اهمیت دادن به محتوای خود پیدا کنید.

به عنوان مثال، اگر با یک وبلاگ نویس که طرفدار بزرگ فیلم است تماس بگیرید، ممکن است اخیراً در مورد فیلمی که واقعاً دوست دارد مطلبی نوشته باشد. اگر محتوای شما شامل فیلم است و شامل فیلمی است که آن وبلاگ درباره آن مطلب منتشر کرده، این نکته را با اودر میان بگذارید. این کار نه تنها دلایل مهم بودن مطلب شما را بیان می کند، بلکه نشان می دهد شما برای خواندن مطالب وبلاگ او وقت گذاشته اید.

به آنها بگویید دوست دارید چه اقدامی انجام دهند

موضوع بسیاری از ایمیل‌های تبلیغاتی یا کمپین های لینک سازی در مورد خواسته‌های فرستنده هستند. ممکن است برخی از ترس اینکه وبلاگ نویس ایمیل را به عنوان هرزنامه و اسپم گزارش کند، کلمات لینک یا سئو را ذکر نکنن. با این حال، ما باید واقعاً راهی پیدا کنیم تا وبلاگ نویس اقدامی را که می‌خواهیم انجام دهد. گاهی ممکن است این عمل فقط در مورد یک لینک ساده نباشد. می تواند در مورد موارد مختلفی مانند موارد زیر باشد:

  • اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی مانند توییتر ، فیس بوک یا گوگل پلاس
  • قراردادن لینک بروی محتوا (در شرایطی که محتوا اینفوگرافیک یا ویجت باشد)
  • پذیرش پست مهمان از طرف شما، مربوط به محتوای شما و پیوند دادن به آن
  • نوشتن یک مطلب در مورد سایت و مطالب شما و لینک دادن و اشتراک گذاری آن

اینها فقط چند نمونه است، اما خیلی سریع می‌توانید ببینید که برای هرکدام نیازهای مختلفی وجود دارد و موانع موجود در هر یک متفاوت است. به عنوان مثال، نوشتن یک مطلب دربارۀ سایت و مطالب شما توسط وبلاگ نوییس، خواستۀ بسیار بزرگی است. در مقابل، به اشتراک گذاشتن مطلب شما در شبکه های اجتماعی تنها چند دقیقه زمان می برد.

هنگام نوشتن ایمیل یا پیام خود باید این نکته را در نظر داشته باشید که بر اساس میزان هیجان انگیز بودن مطلب خود از وبلاگ نویس ها درخواست کنید. اگر اطمینان دارید محتوایتان فوق العاده است، پس از وبلاگ نویس تقاضای بزرگی کنید.

اقدامات فوق نیز به طور متقابل از یکدیگر جدا نیستند. اگر یک وبلاگ نویس تأثیرگذار به شما لینک دهد و لینکی را با شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارد، ممکن است نتایج خوبی کسب کنید. در عین حال، اگر کمی پاسخ منفی دریافت کنید، می‌توانید از یک تاکتیک ظریف نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر اولین اقدامی که می‌خواهید بلاگر انجام دهد این باشد که در مورد سایت شما یک مقاله در سایت خود بنویسید و او جوابش منفی باشد، اما با این حال از محتوای شما نیز خوشش آمده باشد، می توانید از او بخواهید که بجای آن، مطلب شما را در شبکه‌های اجتماعی خودش مثل فیسبوک، توییترو اینستاگرام و.. اشتراک گذاری کند. این امر به ویژه اگریک وبلاگ نویس تأثیرگذار باشد، بسیار مؤثر خواهد بود

همچنین در صورت رد درخواستتان می‌توانید درخواست “نوشتن یک مطلب به عنوان کاربر میهمان” داشته باشید.

اگر محتوا را دوست دارند اما وقت کافی برای نوشتن در مورد آن را ندارند این راه حل خوبی است. پیشنهاد می کنیم این نوع لینک سازی را به وب سایت های معتبر و بزرگ پیشنهاد دهید زیرا نوشتن یک مطلب معرفی نیازمند منابع و صرف کمی زمان است.

اهداف کمپین لینک سازی

نشان دهید که شخص حقیقی هستید و نه یک اسپمر

همه‌ی این موارد برای شخصی سازی پیام شما است تا بلاگر بلافاصله به سراغ دکمه اسپم یا حذف نرود. به یاد داشته باشید که وبلاگ نویسان معروف ایمیل های تبلیغاتی زیادی را دریافت خواهند کرد، بنابراین بهتر است زمانی را اختصاص دهید و کمی متفاوت و متناسب با شرایط پیامتان را تنظیم کنید. روش های زیادی برای انجام این کار وجود دارد بدون اینکه وقت زیادی از شما بگیرد یا از کیفیت کار کم کند. چند مورد از این راه ها مرور می‌کنیم:

  • از نام آنها استفاده کنید
  • از یک موضوع خوب استفاده کنید
  • ویژگی‌های خاصی از فعالیت آنها ذکر کنید
  • از امضای ایمیل مناسب استفاده کنید
  • از آدرس ایمیل اصلی استفاده کنید
  • به مکان یا موقعیت محل خود اشاره کنید (در صورت نیاز)

بیایید به جزئیات بیشتری از این موارد بپردازیم:

از نام آنها استفاده کنید

به نظر می رسد به اندازه کافی ساده و سرراست، اما بسیاری از مردم برای انجام این کار وقت نمی‌گذارند، با وجود اینکه معمولاً این کار زمانزیادی نمی‌خواهد. این واقعاً می‌تواند تاثیر بسزایی بگذارد و میزان توجهی را که می‌خواهید برای انتقال پیام اصلی خود به شما جلب کند، جلب کند.

چند روش برای پیدا کردن نام وبلاگ نویسان و صاحبان سایت‌ها

  • صفحه درباره ما را بررسی کنید
  • نام نویسنده را در زیر پست های وبلاگ بررسی کنید
  • برای دیدن حساب های آنها در شبکه های اجتماعی کلیک کنید تا ببینید آیا نام آنها در آنجا ذکر شده است یا خیر
  • وارد کردن ایمیل آنها در ابزاری مانند Rapportive برا (Gmail)  و Xobni برای (Outlook)  که اطلاعات جانبی ایمیل ها را در اختیار شما قرار می دهند.

اگر نام آنها را پیدا نکردید، استفاده از چیزی مانند “سلام” خوب است اما از استفاده مواردی مانند “سلام وب مستر” یا “مدیر سایت عزیزسلام” خودداری کنید زیرا این موارد معمولاً توسط اسپمرها مورد استفاده قرار می گیرند.

از یک موضوع خوب استفاده کنید

قبل از اینکه حتی ایمیل شما را باز کنند، موضوع آن را نگاه می‌کنند. اگر از عنوان خوششان نیاید، احتمال اینکه بلافاصله ایمیل حذف شود زیاد است و حتی احتمالا ایمیل را باز هم نمی‌کنند. این بدترین اتفاقی است که می تواند بیفتد چرا که شما اصلاً فرصتی برای مکالمه با آنها یا بازخورد ندارید.

نکته مهم دیگری نیز وجود دارد که باید بخاطر بسپارید: یک موضوع نامناسب ممکن است باعث می‌شود آنها ایمیل شما را به عنوان اسپم در نظر بگیرند و آن را فیلتر کنند. در این زمان، شما به انتظار وبلاگ نویسی خواهید بود که شاید روزی نگاهی به پوشۀ اسپم ایمیل های خود بیاندازد و ایمیل شما را معتبر فرض کند. در هر صورت، این اتفاق واقعه ای خوشایند نیست.

چند نکته برای نوشتن یک عنوان خوب:

  • آن را کوتاه و دقیق نگه دارید
  • اگر می توانید نام وب سایت را ذکر کنید
  • از استفاده زیاد از حروف بزرگ خودداری کنید (در انگلیسی)
  • موارد خاصی راجع به سایت آنها ذکر کنید (مانند نام(
  • از مواردی مانند “تبادل لینک” یا “درخواست پیوند” خودداری کنید

به ویژگی‌هایی از فعالیت آنها اشاره کنید

این کار باعث می‌شود که نشان دهید برای نگارش ایمیلی که ارسال کرده‌اید زمان گذاشته‌اید و آن را به صورت اختصاصی برای گیرنده تنظیم کرده‌اید. و همینطور نشان می‌دهد که قبل از ارسال ایمیل وقت زیادی را برای مطالعه وبلاگ یا سایت گیرنده گذاشته‌اید و برای ارسال ایمیل تحقیق کرده‌اید. همچنین فرصت این را پیدا می‌کنید که محتوای خود را معرفی کنید و تا وبلاگ نویس به محتوای شما اهمیت دهد.

بیایید به چند روش نگاه کنیم که می‌توانید ویژگی خاصی را ذکر کنید:

  • به عناوین پست های اخیر وبلاگ آنها نگاه کنید
  • به توییت ها / بازتوییت های اخیر آنها نگاه کنید
  • به نظراتی که درباره پست های وبلاگ داده اند نگاه کنید
  • برای منافع شخصی به صفحه مربوط به آنها نگاه کنید
  • به بیوگرافی آنها در شبکه‌های اجتماعی یا صفحه “درباره ما” سایت آنها نگاه کنید

همه اینها می توانند اطلاعات ارزشمندی در مورد بلاگر به شما بدهند که می توانید به طور طبیعی در ایمیل خود وارد کنید. در اینجا مثالی از چگونگی نمایش واقعی این مورد در ایمیل آورده شده است:

من متوجه پست اخیر وبلاگ شما درباره بهترین فیلم های سال ۲۰۱۴ تاکنون شدم. من با رتبه بندی فیلم‌های شما موافقم واگر جای شما بودم قطعاً من هم گرگ وال استریت را نیز در بالای لیست خود قرار می‌دادم. من در واقع می خواستم چیزی را که مربوط به این موضوع است – در این قسمت لینک خود را قرار دهید –  با شما به اشتراک بگذارم، این یک فیلم از پردرآمدترین فیلم‌های ۲۰۱۴ همراه با هزینه‌های تولید و سود آن است. فکر کردم با توجه به پست آخر وبلاگ شما و علاقه شما به فیلم‌ها، ممکن است از خواندن این مطلب لذت ببرید.

نوشتن این مطلب زیاد طول نکشید و اطلاعات درون آن با مشاهده تعدادی از عناوین آخر آن وبلاگ بدست آمد. مسلما نوشتن این چنین متنی نمی‌تواند کار یک ربات اسپم باشد، بنابراین احتمالاً آزمون اسپم را پشت سر می گذارد.

از امضای ایمیل مناسب استفاده کنید

این یک نکته کوچک است و به هیچ وجه زمان نمی برد. شما باید در پایین همه ایمیل های ارتباطی خود یک امضای ایمیل مناسب وارد کنید که شامل مواردی از جمله:

  • نام کامل شما
  • عنوان شغلی شما
  • آدرس وب سایتی که شما
  • شماره تلفن شما
  • حساب های رسانه‌های اجتماعی شما (در صورت مرتبط بودن با کار(

بنابراین ، ممکن است به چیزی شبیه این شبیه شوید:


حامد شاملو
مدیر زیردامنه‌ی backlink
www.backlink.bazaryabi.ir
۰۲۱-۷۵۲۰۱۰۰۰
Instagram/bazaryabi.ir

این نشانه دیگری به بلاگر است که شما یک فرد واقعی هستید. آنها می‌توانند به وب سایت، فعالیت‌های اجتماعی شما مراجعه کرده و یا حتی با شما تماس بگیرند. اسپمرها هیچوقت در قالب ایمیل خود از امضا استفاده نمی‌کنند.

از آدرس ایمیل اصلی استفاده کنید

در مورد این موضوع بحث‌های زیادی شده. برخی از سئوکاران اعتقاد دارند که شما باید همیشه از آدرس ایمیل معتبر شرکت خود استفاده کنید نه از ایمیل شخصی. بطور مثال اگر برای شرکتZappos کار می‌کنید ، باید از ایمیل myname@zappos.com استفاده کنید

این بحص‌ها بدلیل بدنام بودن سئوکارانمطرح شده، یعنی اگر وبلاگ نویس متوجه شود که شمابرای ک شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات سئو کار می‌کنید، احتمال اینکه پاسخ منفی به شما بدهد بالا می‌رود.

با این حال تجربه به ما نشان داده که استفاده از ایمیل شخصی نیز تفاوتی در نتیجه ندارد. در واقع، این می تواند یک روش بسیار خوب برای بررسی کیفیت کار باشد. همیشه از خود بپرسید:

“آیا با استفاده از ایمیل شخصی خود برای توسعه محتوا موافق هستید؟”

اگر پاسخ منفی است، پس واقعاً در وهله اول آیا باید فعالیت های تبلیغاتی انجام دهید؟

در نهایت، شما باید هر آنچه برای شما بهتر است را آزمایش کنید. اگر حق انتخاب دارید از آدرس ایمیل رسمی سایت خود استفاده کنید، اما اگر آدرس در دسترس نبود، با ایمیلی دیگر این کار را انجام دهید. لزومی ندارد وقت خود را بیش از حد صرف این مسئله کنید.

یکی از مواردی که ما در اینجا به شما توصیه می کنیم که در آن احتیاط کنید، استفاده از ارائه دهندگان آدرس ایمیل رایگان مانند Gmail ، Hotmail یا Yahoo است. متأسفانه، تعداد زیادی از اسپمرها نیز از این خدمات رایگان استفاده می کنند و این امر برای مخاطب نشانه دیگری است که ایمیل شا اسپم است.

از مکان خود استفاده کنید (در صورت وجود)

فرصت های استفاده از این نکته ممکن است بسیار کم باشد، اما اگر فرصتی داشته باشید حتما از آن استفاده کنید، چرا که به شما کمک می کند اعتبار بیشتری داشته باشید و بذر یک رابطه خوب را بکارید.

نحوه‌ی استفاده از این ویژگی به این صورت است که اگر فهمیدید با یک وبلاگ نویس که به طور اتفاقی در یک شهرزندگی می کنید، آن را در ایمیل خود ذکر کنید. این واقعاً به شما امکان می دهد زاویه محلی را تنظیم کنید و در امتداد خط زیر چیزی بگویید:

از آنجا که ما نیز در تهران مستقر هستیم، می خواستیم از این فرصت استفاده کرده و با وبلاگ نویسان محلی مانند شما صحبت کنیم و سعی کنیم برخی از مطالبی که در حال کار بر روی آنها هستیم را مورد توجه قرار دهیم.”

حتی می‌توانید یک قرار ملاقات با آنها را به برنامه خود اضافه کنید. هیچ راهی بهتر این نیست که بتوانید نشان دهید شما یک فرد حقیقی هستید. اگر متوجه شدید که تعداد کمی وبلاگ نویس محلی در منطقه شما وجود دارد، سازماندهی یک جلسه محلی نیز می تواند راهی عالی برای ایجاد روابط واقعی و سوق دادن آنها با نام تجاری شما باشد.

پیگیری ایمیل برای لینک بیلدینگ

پیگیری ایمیل‌های ارسال شده

ما توانسته ایم از طریق پی گیری های زیاد (تقریباً به اندازۀ مجموع تعداد اولین ایمیل های ارسالی برای هر فرد)، لینک سازی کنیم. میدانیم که مردم مشغله دارند؛ وبلاگ نویسان معروف روزانه ایمیل های زیادی دریافت می‌کنند و در جهانی که می توانیم ایمیل‌های خود را در لحظه بررسی کنیم، ممکن است ایمیل شما خیلی سریع زیر ایمیل‌های تبلیغاتی دفن شود و فراموش شود.

فقط به همین دلیل، لازم است مطمئن شوید که اگر اولین بار پاسخی دریافت نکردید،آن را پیگیری کنید. مزیت این کار این است که شما همچنان نشان می‌دهید که یک شخص حقیقی از یک شرکت معتبر هستید؛ نه یک ربات یا نرم افزار ارسال ایمیل انبوه.

برای پیگیری درست، باید فعالیت خود را تا حد ممکن منظم نگه دارید و پاسخهایی را که دریافت می‌کنید مرتب سازی و ثبت کنید. قطعا این اتفاق خوبی نیست که ایمیل فردی که به شما لینک داده است را مجدد پیگیری کنید.

چند راه برای سازماندهی در ارتباط با فعالیت های شما وجود دارد، استفاده از نرمافزار صفحه گستر اکسل گرفته تا سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بیایید برخی از این گزینه ها را بررسی کنیم.

نرم افزار صفحه گسترده اکسل

وقتی شما کمپین لینک سازی خود را شروع می‌کنید، استفاده از اکسل یک راه مناسب برای مرتب سازی داده‌ها و اطلاعات تماس شماست. حتی در سطح متوسط ​​نیز می تواند کار را انجام دهد، اما اگر همزمان در چندین کمپین کار کنید می تواند کمی بزرگ و دست و پا گیر شود.

یک فایل اکسل ساده می تواند به این شکل باشد:

نرم افزار صفحه گستر Excel

واقعاً می تواند به همین سادگی باشد. می توانید ستون های اضافی برای هر داده یا معیار خاصی که برای شما مهم است اضافه کنید، اما مطمئناً این کار برای شما مناسب است.

با این حال، بعد از مدتی که از این استفاده کردید، ممکن است کار با آن کمی دشوار شود. به عنوان مثال، هنگامی که یک کمپین دوم را اجرا می کنید و می خواهید دوباره با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید، چه اتفاقی می افتد؟ انجام این کار با یک سیستم اکسل به اندازه کافی پیشرفته امکان پذیر است، اما ممکن است کمی نامرتب شود.

ابزارهای تخصصی برای مدیریت تماس‌ها و ایمیل‌ها

در این مرحله از راهنمای ایجاد کمپین لینک سازی، بهتر است شما در یک سیستم قوی تر و متمرکز برای مدیریت ارتباطات خود سرمایه گذاری کنید. ابزاری مانند BuzzStream  وجود دارد که احتمالاً یکی از محبوب ترین ها برای این نوع کارها است. سعی کنید تا حد امکان از چنین ابزارهایی برای کمپین لینک سازی خود استفاده کنید تا در وقت‌تان صرفه جویی شود.

افزونه بومرنگ Boomrang

Boomerang  یک افزونه رایگان برای Gmail با ویژگی نصبتا خوبی است که می توانیم با آن ایمیل‌های کمپین خود را زیر نظر بگیریم. هنگام ارسال ایمیل، می توانید به بومرنگ بگویید که اگر در مدت زمان مشخص پاسخی دریافت نکنید، ایمیلی را برای شما ارسال کند تا بتوانید آن را پیگیری کنید. به نظر می رسد چیزی شبیه به این است:

افزونه بومرنگ (Boomerang)

در این صورت ، اگر شخصی که برای او ایمیل می کنم ظرف دو روز پاسخ ندهد ، بومرنگ این را به من اطلاع می‌هد. در این مرحله من می توانم سریعاً آنها را پیگیری کنم و نکته مهم این است که می‌توانم اطمینان داشته باشم که برای افراد که ممکن است قبلاً پاسخ داده باشند ایمیل تکراری ارسال نمی کنم.

نحوه پیگیری ایمیل‌ها در کمپین لینک سازی

زمانی که می‌خواهید ایمیل‌های خود را پیگیری کنید توصیه ما این است که ایمیل را کوتاه و دقیق بیان کنید. چرا که شما قبلاً یک بار از طریق ایمیل برای آنها تمام جزییات را ارسال کرده اید، بنابراین نیازی به تکرار مجدد آنها نیست. اگر به همان ایمیلی که ارسال کرده اید reply دهید، زمانی که شخص بخواهد می تواند به پایین پیمایش کند و و ایمیل‌های قبل را مشاهده کند. تقریبا اکثر برنامه های ایمیل این قابلیت را در خود دارند.

می توانید به راحتی متنی مانند متن زیر را برایشان ارسال کنید:

سلام (نام مخاطب)

می خواستم ایمیلی که چند روز پیش برایتان ارسال کردم را پی گیری کنم (ایمیل قبلی در پائین قرار دارد). در صورت امکان خیلی علاقه دارم نظرتان را راجع به این مقاله بدانم و اینکه آیا علاقه دارید این مقاله را با خوانندگانتان به اشتراک بگذارید.

 من مشتاقانه منتظرپاسختان هستم

ارادتمند

حامد

(بهتر است در این قسمت ایمیل اصلی را وارد کنید تا به خاطر بیاورند و بتوانند به آن مراجعه کنند)

این متن خوب و کوتاه است، آنچه شما نیاز دارید را می گوید و مودب است.

پیشنهاد ما این است که ایمیل‌های ارسال شده را یکبار پیگیری کنید. اگر مجدد جواب ایمیلتان را نداد بروید به سراغ نفر بعدی و دیگر برای این کمپین لینک سازی به او پیام ندهید. چرا که اگر تعداد ایمیتان به این شخص زیاد شود ممکن است شمارا بعنوان مزاحم بشناسد و دیگر نتوانید با او روابط کاری برقرار کنید.

برخورد با پاسخهای منفی

نحوه‌ی پاسخ دهی به جواب‌های منفی

در برخی از مواقع، احتمالاً پاسخ منفی در مورد ارتباط خود دریافت خواهید کرد. این طبیعی است و موضوعی است که نباید نگران آن باشید. در واقع، این می تواند یک فرصت عالی برای تعامل با نظرات مخالف و دریافت بازخورد بیشتر از آن باشد. در این بخش چند اصل وجود دارد که باید هنگام جواب دادن به پاسخهای منفی به یاد داشته باشید.

هیچ ایمیلی را نادیده نگیرید و به آنها جواب دهید

نادیده گرفتن یک ایمیل کاری بسیار ساده است، خصوصاً اگر شما زمان بسیاری را صرف تولید یک محتوا کرده باشید و شخصی آن را دوست نداشته باشد. اما، نادیده گرفتن ایمیل به معنی نادیده گرفتن شانس ارتباط در آینده با این افراد است. آنها ممکن است کارهای فعلی شما را دوست نداشته باشند، اما در مورد محتواهای دیگری که شما که تولید می‌کنید چطور؟

تا آنجا که ممکن است اطلاعات و بازخورد دریافت کنید

هنگام جواب دادن به پاسخ‌ ایمیل‌ها، سعی کنید درباره اینکه چرا او علاقه ای به لینک دادن با شما ندارند بازخورد بگیرید. اگر بخشی از محتوا را تبلیغ می کنید، از آنها نظر بگیرید که چه چیزی باعث بهتر شدن محتوا می شود. آیا روش بهتری برای ارائه اطلاعات وجود دارد؟ آیا حقایق یا آماری اضافی وجود دارد که باعث ارزشمندتر یا موثرتر شدن آن شود؟

بعضی اوقات ممکن است مشکل خود محتوا نباشد. ممکن است وبلاگ نویس وقت نداشته باشد تا یک پست وبلاگ بنویسد و به شما لینک دهد. در این صورت، ممکن است بخواهید در نوشتن پست به وبلاگ نویس کمک کنید تا نیازی به صرف وقت برای آن نباشد.

می‌توانید از او نظرش را در مورد محتوای مورد نیاز صنعتی که در آن فعالیت دارد، بپرسید. آیا آنها محتوای خاصی را نیاز دارند، ولی وقت ندارند که خودشان آن را انجام دهند؟ این فرصت بسیار خوبی است. به عنوان مثال، ممکن است بتوانید به توافق برسید که برای تولید یک محتوا به وبلاگ نویس کمک کنید. شما محتوا را تولید می‌کنید و آنها از ارتباط‌های خود برای کمک به تبلیغ آن استفاده می کنند. با همکاری هم محتوای ارزشمندی برای صنعت خود ایجاد کرده اید.

حتی ممکن است آنها ایده‌ی خوبی برای یک محتوا به شما می‌دهند.. آن را تولید می‌کنید، دوباره برای آنها ایمیل ارسال کرده و به آنها نشان می دهید. اطمینان داشته باشید که اینبار رفتار دیگری از آنها خواهید دید. حتی اگر بتوانید به نوعی به آنها ایده بدهید، ممکن است از شما بخواهند که لینکشان را در مطالبتان وارد کنید، و حتی بیشتر.

نکاتی مهم برای توسعه کمپین لینک سازی

نکات مهم توسعه کمپین لینک سازی

حتی اگر می خواهید برای شخصی سازی ایمیل های خود وقت بگذارید، چند ابزار خوب وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها روند کمپین لینک سازی خود را بدون پایین آمدن کیفیت ، سرعت ببخشد.

پلاگین بومرنگ Boomrang

پلاگین بومرنگ

کمی بالاتر به بومرنگ اشاره کردیم و گفتیم که چگونه می تواند ابزاری عالی برای پیگیری ایمیل‌های ارسالی است.

همچنین یک ویژگی عالی دیگر دارد که به شما امکان می دهد ایمیل‌های ارسالی را زمان بندی کنید. اگر در مناطق مختلف زمانی ارتباط برقرار می‌کنید، بسیار بسیار به کارتان می‌آید. بطور مثال اگر در تهران باشید و مخاطب شما در کشوری در آلمان باشد، وقتی ارسال ایمیل را از ساعت ۹ صبح شروع می‌کنید، تقریباً پایان روز کاری در آلمان است. ممکن است این زمان ایده آل برای ارسال ایمیل به این شخص نباشد.

بنابراین، بومرنگ به شما امکان می دهد زمان ارسال ایمیل را برنامه ریزی کنید. پس از نصب برنامه، یک آیکون کوچک در Gmail ظاهر می شود:

افزونه بومرنگ

هنگامی که ایمیل را ایجاد می‌کنید و بر روی این آیکون کلیک می کنید، این لیست کشویی برای شما باز می‌شود.

از اینجا می توانید ایمیل را برنامه ریزی کرده و مطمئن شوید که آن در زمان مناسب ارسال می‌شود.

پاسخ های آماده Canned Responses

پاسخ های آماده یکی از امکانات موجود در Gmail Labs است (نحوه فعالسازی Canned Resposes) که به شما امکان می دهد به سرعت الگوهای از قبل نوشته شده را در ایمیل وارد کنید. این ویژگی شامل چند مزیت است، یکی از این دلایل این است که نیاز نیست شما هربار ایمیل های خود کپی و جایگذاری کنید. می‌توانید گزینه پاسخ‌های آماده را انتخاب کرده و متن مربوطه را وارد کنید:

پاسخ‌های آمده ایمیل برای لینک بیلدینگ

اگر از این قابلیت Boomrang استفاده کنید روند پیگیری تماس‌ها بسیار سریع‌تر انجام می‌شود.

می‌توانید ایمیل آماده‌ایی را برای افرادی که با آنها ارتباط برقرار کرده‌اید، ایجاد کنید. برای این کار می‌توانی از نمونه‌ایی که در تصویر زیر می‌بینید استفاده کنید:

نمونه ایمیل آماده برای پیگیری لینک سازی

توجه داشته باشید که قسمت‌های هایلایت شده با رنگ زرد، قسمت‌هایی هستند که شما باید آن را برای فردی که به او ایمیل می‌فرستید شخصی سازی کنید.

پلاگین Rapportive

Rapportive یک افزونه عالی برای Gmail و Outlook است که به شما اطلاعات کاملی درمورد شخصی که برای او ایمیل می‌فرستید ارائه می‌دهد. پلاگین Rapportive اطلاعات مفیدی را به شکل زیر در اختیار شما قرار می‌دهد:

پلاگین Rapportive

اطلاعاتی که این پلاگین به شما می‌دهد

موقعیت مکانی

سمت او در کار

حساب توییتر او

پروفایل لینکدین او

این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا بهتر بتوانید ایمیلتان را شخصی سازی کنید. به عنوان مثال، اگر او اخیراً خبری را توئیت کرده است می توانید در مورد آن نظر بدهید. این کار به او نشان می‌دهد که شما با فعالیت او آشنا هستید، نه اینکه به صورت رندوم ایمیل ارسال کرده‌اید.

کارهایی که نباید در کمپین لینک سازی انجام دهیم

چند اشتباه رایج وجود دارد که می تواند هنگام ایجاد کمپین لینک سازی مشکل ساز شود. این خوب است که اشتباهات اتفاق می افتد به شرطی که از آنها یاد بگیریم. امیدواریم که این بخش به شما کمک کند تا از اشتباهات دیگران درس بگیرید و از برخی از این مشکلات جلوگیری کنید.

استفاده از نرم افزارهای ارسال ایمیل انبوه

بسیاری از ارائه دهندگان وجود دارند که به شما امکان می دهند به صورت همزمان برای تعداد زیادی از افراد ایمیل ارسال کنید. ارسال چنین ایمیل‌های زمانی نتیجه بخش است که مخاطبان برای دریافت ایمیل از شما ثبت نام کرده‌اند. بطور مثال عضویت در خبرنامه.  بسیاری از شرکت ها از این شیوه برای ارسال ایمیل های خود استفاده می کنند. اما زمانی که می خواهید لینک سازی کنید، به هیچ وجه از سیستم های ارسال ایمیل انبوه استفاده نکنید. چرا؟ به دلایل زیر:در اینجا چند دلیل آورده شده است:

·  شخصی سازی ایمیل های انبوه تقریبا امکان پذیر نیست و دشوارتر است

·  اگر اشتباه کنید، فقط یک گیرنده نیست که آن را می بیند

·  اگر افراد شروع به گزارش شما به عنوان اسپم کنند، احتمالش زیاد است که در لیست سیاه قرار بگیرید

·  اگر به افرادی که تمایلی به دریافت ایمیل به این روش را ندارند، به طور انبوه ایمیل ارسال کنید  ، حریم خصوصی آنها را نقض می کنید

این را به به خاطر داشته باشد که شما نه تنها خود را در دنیای اینترنت بدنام می‌کنید بلکه وب سایتی را که برای آن کار می‌کنید هم در معرض خطر قرار می‌دهید؛ و احتمال کار با صاحب وب سایت یا گیرندگان ایمیل را در آینده از بین می برید.

شخصی سازی نکردن الگو یا قالب ایمیل

بالاتر یک الگوی ایمیل را ثال زدیم که می توانیم از آن برای پیگیری استفاده کنم:

نمونه ایمیل آماده برای پیگیری لینک بیلدینگ

تصور کنید این ایمیل را بدون ویرایش قسمت‌های زرد برای کسی ارسال کنید. بسیار بعید است که پاسخ مثبت دریافت کنید. به همین دلیل است که در این مثال خاص، من ترجیح داده‌ایم بخشها را با رنگ زرد برجسته کنیم تا کمتر فراموش شود.

اگر اشتباها این اتفاق افتاد و اگر شما سرعت کافی را داشته باشید، ابزار Undo موجود در Gmail Labs می تواند شما را نجات دهد.

مدت زمان تاثیر لینک سازی

چه مدت طول می کشد تا لینک سازی برای بهبود رتبه سایت ایجاد شود؟

همانطور که در قسمت تعیین اهداف گفتیم، لینک سازی برای وب سایت بسیار مفید است اما اثرات آن در کوتاه مدت مشخص نمی‌شود.

مدت زمان تاثیرات لینک سازی به عوامل مختلفی بستگی دارد و می تواند بسیار متفاوت باشد:

میزان رقابت در صنعتی که در آن فعالیت دارد

میزان رقابت در کلمات کلیدی که برای آن لینک سازی کردید

فعالیت رقبای شما، یعنی اگر آنها نیز فعالانه در حال ایجاد لینک هستند

انواع لینک‌هایی که ایجاد می کنید

تاریخچه و قدرت دامنه سایت شما

همه این عوامل می‌توانند به این معنی باشند که ممکن است از چند روز تا چند ماه طول بکشد تا افزایش رتبه بندی حاصل شود. باید بر اساس این واقعیت از کمپین لینک سازی خود انتظار داشته باشید و بدانید که لینک سازی راهکاری کوتاه مدت نیست.

البته اگر دائماً در تلاش برای بهبود وب سایت و مداوم در حال لینک سازی هستید، به مرور متوجه افزایش ترافیک سایت خود خواهید شد. باید سعی کنید ایجاد پیوند را به عنوان یک فعالیت یکبار فکر نکنید ، زیرا ممکن است از نتایج ناامید شوید.  و این را باید بدانید که ایجاد لینک باید یک جریان مداوم از فعالیت همراه با سایر اقدامات مانند تولید محتوا، خدمات عالی مشتری و رسانه های اجتماعی باشد. در مجموع همه این فعالیت ها می‌توانند منجر به افزایش میزان بازدید و افزایش درآمد برای کسب و کار شما شوند. این، ترکیب و یک حرکت ثابت به سمت هدف است، که باعث می شود این اتفاق سریع رخ دهد.

منبع سایت MOZ

ترجمه فارسی

آنالیز سئوسایت
مشاوره و آنالیز توسط کارشناسان تیم بازاریابی
شروع کنید
عنوان دوم اسلاید
برای ویرایش متن روی دکمه کلیک کنید
اینجا کلیک کنید
عنوان سوم اسلاید
برای ویرایش متن روی دکمه کلیک کنید
اینجا کلیک کنید
قبل
بعد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *