انواع بک لینک
همانطور که در فصل ۱ اشاره کردیم، کیفیت بیش از هر زمان دیگری مهم است، زیرا گوگل مجازات کردن وب سایت هایی که لینکهای بی کیفیت یا ناخواسته ایجاد میکنند را آغاز کرده است. در گذشته سئو کارها میتوانستند به روشهای سادهتر و کم خطر تری لینک سازی کنند. تکنیکهایی مانند ارسال مقاله و لیست فهرست معمولاً توسط شرکتهای جستجوگر توصیه میشد، چرا که آنها به خوبی کار میکنند و در صورت انجام صحیح خطر کمتری دارند. با این حال، با معرفی و بروز رسانیهای الگوریتم پنگوئن توسط گوگل که به شدت به وب سایتهایی آسیب می رساند که تکنیک های لینک سازی بی کیفیت را دنبال می کنند، زمان تغییر کرده است. در این فصل، ما به شما در مورد انواع بک لینکهایی که باید بر روی ساخت آنها تمرکز کنید، میپردازیم.
همچنین بخوانید بک لینک چیست و چرا در سئو اهمیت دارد
بک لینکهای طبیعی
بک لینک طبیعی برای سئو کاران بسیار مقدس است. اساساً این نوع لینکها، لینکهایی هستند که شما حتی مجبور به درخواست آنها نبودید چرا که توسط سایر دارندگان وب سایت به صورت ویرایشی ارائه می شود. این بسیار کارآمدتر از آن است که مجبور شوید با کسی تماس بگیرید و از او بخواهید به شما پیوند دهد. با این حال، لازم است بقیه دلیل خوبی برای این کار داشته باشند، به عبارتی باید محتوایی تولید کنید که ارزش لینک دهی را داشته باشد و بعد باید راههایی پیدا کنید که تعداد زیادی از وبلاگ نویسان را از این ارزش آگاه کنید.
بطور مثال ممکن است یک محتوای عالی تولید کردهاید و آن را با چند وبلاگ نویس مهم و تأثیرگذار پخش کرده اید، و از طریق این روند، بلاگرهای بیشتری به طور طبیعی از آن آگاه شدهاند. انجام این کار سختیهایی دارد و ممکن است زمانبر باشد، این بخشی از دلیل ارزش این نوع لینکها است. آنها همچنین انواع بک لینکهایی هستند که گوگل اغلب آنها را به عنوان نمونههای عالی نگه می دارد و نشان میدهد که آنها در طول زمان مقاوم و پایدار هستند.
لینک سازی دستی
این احتمالاً یکی از متداولترین انواع لینک سازی است که به عنوان سئو انجام می دهید، به ویژه اگر تازه کار خود را شروع کردهاید یا تجارت شما هنوز کوچک و ناشناخته است. این شامل تماس دستی با صاحبان وب سایت و وبلاگ نویسان می شود که از آنها میخواهید به شما لینک بدهند. با این حال باز هم شما باید برای آنها دلیل قانع کننده بیاورید که محتوای شما ارزشمند است تا به شما لینک بدهند و برای موفقیت، باید با افراد و سایتهای مرتبط تماس بگیرید. اگر با افرادی تماس می گیرید که هیچ ارتباطی با صنعت شما ندارند، در صورت درخواست پیوند، احتمالاً گیج می شوند. و حتی اگر این لینکها ایجاد هم شوند از نظر موتورهای گوگل ارزش کمتری نصبت به بک لینک در سایتهای مرتبط دارند؛ گوگل به سادگی متوجه این موارد میشه پس بهتره که با گوگل بیشتر دوست باشیم.
پیوندهایی که خود ایجاد شده و غیر ویراستاری هستند
این نوع بک لینک این روزها معمولاً ناخوشایند است، زیرا اغلب مطابق با روشهای لینک سازی کلاه سیاه است که هدف آنها فریب موتورهای جستجو است تا فکر کنند یک قسمت از محتوا مربوط است و مهم است در حالی که در واقع اینگونه نیست. با معرفی الگورریتم پنگوئن در سال ۲۰۱۲ (و بروز رسانیهای بعدی برای آن)، گوگل شروع به کاهش ارزش و حتی مجازات کردن این نوع لینکها کرده است.
به دلیل اینکه این لینکها به صورت ویرایشی داده نمیشوند، ذاتاً وزن کمتری نسبت به انواع دیگر لینکها دارند. در گذشته، آنها برای برخی از سئوکاران که در وب سایت های خاصی کار می کنند مفید بوده است ، اما اکنون باید در اجرای آنها احتیاط زیادی انجام دهید. چند نمونه ممکن است:
- نظرات وبلاگ که تعدیل نمی شوند
- انتشارات مطبوعاتی با متن لنگر بهینه شده
- فهرست های مقاله
- امضاهای ارسال مهمان
- تبلیغات
- ابزارک های قابل جاسازی
- جاسازی اینفوگرافیک
- صفحات پروفایل کاربر
- کتابهای مهمان
- امضاهای انجمن
- دایرکتوری هایی که تعدیل نمی شوند
انواع بک لینکهایی که می خواهید با استراتژی خود دنبال کنید باید به نمایه لینک موجود شما بستگی داشته باشد، اما به طور کلی، باید از لینکهایی که به صورت ویرایشگر ارائه نمی شوند خودداری کنید. درعوض، باید بر روی تاکتیک هایی تمرکز کنید که به شما لینکهای سرمقاله ای میدهند که به ارزش وب سایت و تجارت شما اضافه میکنند.
منبع: سایت MOZ